رشته گرافیک
توسعه رشته گرافیک زمانی شکل گرفت که عصر صنعتی شدن و تولید انبوه کالای صنعتی و غیر صنعتی آغاز شد و برای معرفی انبوه کالاها نیاز به تبلیغ پیدا شد تا مشتری در انتخاب خود دچار سر در گمی نشود . طبیعی است که برای عموم مردم تبلیغ کردن نیازمند زبان مشترکی بود که از تلفیق خطوط ، رنگ ها و علامت هایی باشد که تصویر شکل گرفته بتواند خواسته تولید کننده محصول را برآورده سازد .
گرافیک پیچیدگی های خاص خود را دارد و تابع سلیقه های متفاوت و نگاه های گوناگون است . رنگ ها معانی خاص خود را دارند و خطوط تعابیر خاص خودشان را . یک گرافیست می تواند در مورد تمامی ابعاد زندگی از طریق ارائه تصویر با مخاطبان خود صحبت کند . ناگفته نماند که ارتباطات تصویری با پیشرفت و توسعه تکنولوژی از طریق امکانات متنوعی که در دنیا ایجاد گردیده در امر پیام رسانی و انتقال مفاهیم موثر واقع شده است .
در طی تحصیل شما با مبانی هنرهای تجسمی ، طراحی 1 و 2 ، پایه و اصول صفحه آرایی ، رنپ شناسی ، مبانی تصویر سازی ، خط در گرافیک ، خوشنویسی ، چاپ دستی ، مناظر و مرایا ، کارگاه گرافیک ، تاریخ هنر ایران و جهان و عکاسی 1 و 2 آشنا می شوید . زمینه های شغلی رشته مذکور عبارت است از :
طراح نشانه ، تمبر و اسکناس
طراح تیتراژ تلویزیونی
طراح حروف و خط
طراح آگهی و تابلوهای تبلیغاتی
کاریکاتوریست
طراح تیزر و فیلم های تبلیغاتی
طراح بسته بندی
طراح جلد کتاب ، مجله ، نوار ، بروشور ، کاتالوگ
تصویر گر و صفحه آرا ، طراح پوستر ، اوراق اداری
و .....